BPD Magazine #10
Hoe groen is de consument?
Duurzaamheid staat volop in de aandacht bij Duitse en Nederlandse overheden en marktpartijen. Ook consumenten worden steeds milieubewuster, maar of ze in de dagelijkse praktijk daadwerkelijk tot actie overgaan, is een ander verhaal. ‘Duurzaamheid moet in het hart landen, niet alleen in het hoofd.’
Er is sprake van een gearriveerd thema. Er zijn maar weinig consumenten die echt zeggen: 'Ik wil dit perse niet'. Duurzaam wonen is here to stay
Het oplossen van het woningtekort vraagt drastische maatregelen
De woningnood wordt in Duitsland en Nederland behoorlijk nijpend. Vooral in de grote steden. Fors ingrijpen lijkt noodzakelijk om het tij te keren, maar aan welke knoppen moet dan worden gedraaid? We vroegen het aan vijf kenners van de woningmarkt.
'Doe het zelf duurzamer'
Met oog voor duurzaamheid winnen oude en nieuwe stadswijken aan leefbaarheid en inclusiviteit. Manager Duurzaamheid Sladjana Mijatovic neemt ons mee naar haar favoriete en meest inspirerende steden, buurten en projecten wereldwijd.
Kinderen zijn maatstaf voor kindvriendelijke steden
Van New York tot Berlijn en van Helsinki tot Amsterdam. Het is een internationale trend dat steden steeds vriendelijker worden voor kinderen. Gezinnen blijven in de laatste decennia dan ook vaker in de stad wonen. Als daarvoor tenminste de juiste voorwaarden blijven bestaan.
Veel gezinnen beoordelen het positief om kinderen in de stad op te laten groeien. Dat is geen uitzondering meer, maar moet dan natuurlijk wel goed gefaciliteerd worden