BPD neemt BEMOG Projektontwikkeling over en bouwt daarmee verder aan groeistrategie

BPD | Bouwfonds Gebiedsontwikkeling (BPD), onderdeel van Rabobank, heeft overeenstemming bereikt over de overname van BEMOG Projektontwikkeling. Met deze overname verwerft BPD een woningportefeuille van ruim 6.000 woningen in bestaande en toekomstige ontwikkelingen en 20 medewerkers en geeft BPD daarmee verder uitvoering aan zijn groeistrategie om meer betaalbare woningen in Nederland te realiseren. Nadere financiële details worden niet bekend gemaakt.
  • Publicatiedatum: 6 september 2024

'Deze overname biedt ons de mogelijkheid om onze positie op de woningmarkt op diverse plekken in met name het noorden, oosten, midden en zuidwesten van Nederland verder te versterken,' aldus Harm Janssen, CEO BPD Europe B.V. 'We kennen BEMOG goed vanuit verschillende projecten waarbij we al gezamenlijk optrekken. De overname van BEMOG, die een sterke marktpositie in diverse regio’s heeft, past binnen de strategie van BPD om betaalbaar wonen voor iedereen bereikbaar te maken. Dat is hard nodig met de huidige krapte op de woningmarkt.'

'BEMOG is landelijk actief met strategische posities in het midden, noorden, oosten en zuidwesten van Nederland. Dankzij de complementaire kwaliteiten, portefeuille, marktpositie en reputatie vormt BEMOG een uitstekende aanvulling op BPD,' aldus Stefan van Dijk, CEO van BEMOG. 'Onze huidige projectportefeuilles van meer dan 6.000 woningen kunnen wij met BPD verder uitbreiden als onderdeel van grote gebiedsontwikkelingen en we dragen met innovatieve oplossingen bij aan de woningbouwopgave van Nederland. Ik ben blij dat we onze activiteiten zullen blijven voortzetten vanuit ons iconische kantoor Flevogebouw in Zwolle en bedank bij deze Deloitte voor de begeleiding van ons bij deze transactie.'

Stefan van Dijk, CEO BEMOG, blijft nog gedurende een jaar operationeel betrokken bij de bedrijfsactiviteiten. De transactie en de bijbehorende formaliteiten worden naar verwachting in het vierde kwartaal van 2024 afgerond.

240906 Ondertekening Overname BEMOG Door BPD
Van links naar rechts: Alianne de Jong (CFRO BPD), Harm Janssen (CEO BPD), Stefan van Dijk (CEO BEMOG), Gea Voorhorst (COO BPD)